Organizazijų transformacijos programa
Šio etapo metu suformuojama vadybinė komanda, susidedanti iš organizacijos raktinių atstovų, kurie kartu disponuoja žiniomis ir patirtimi, kas vyksta bet kuriame organizacijos padalinyje. Ši komanda, vadybinio proceso metu, integruojant Adizes ekspertui - Symbergistui, atlieka gilų organizacijos vidinį vadybinį auditą, atkreipiant dėmesį į pagrindinius organizacijos vidinius iššūkius, kurie privalo būti išspręsti, siekiant visapusiškai pagerinti bendrą organizacijos efektyvumą ir padėti tapti (ar išlikti) rinkos lydere. Atlikus analizę, identifikuoti iššūkiai sugrupuojami ir nustačius jų tarpusavio ryšį įvardinamas gyvavimo ciklo etapas, kuriame yra organizacija, o jo pagrindu paruošiamas detalus veiksmų planas, kaip identifikuoti iššūkiai bus sprendžiami.
Kai kurios I Etapo metu identifikuotos problemos yra operacinio pobūdžio. Joms spręsti sudaromos vadybinės- sinergetinės komandos (Synerteams™), susidedančios iš vadybinio/ekspertinio personalo tų padalinių, kurie yra susiję su tos problemos sprendimu. Komandos pradžioje dirba integruojamos Adizes eksperto, kurio funkcijas vėliau gali perimti vidiniai Adizes Integratoriai, paruošti Adizes Instituto ir dirbantys pačioje organizacijoje. Synerteam‘ai™ sprendžia problemas naudodami Adizes metodologijos vadybinius susirinkimų vedimo instrumentus.
Kad valdyti I Etapo pabaigoje sukurto Pokyčių įgyvendinimo plano diegimą, sukuriama paralelinė valdymo struktūra - POC™ (Pokyčių lyderių taryba), kuri papildo įprastą organizacijos hierarchinę vadybinę struktūrą. POC™ atsako už Strateginį Pokyčių valdymą organizacijoje ir nuolat identifikuoja naujas problemas bei kuria Synerteam‘us™ joms spręsti, o taip pat atlieka šių komandų monitoringo darbą organizacijoje.
Šiame etape organizacijos pagrindinis dėmesys sutelkiamas į strateginius pokyčius, kuriuos, atsižvelgiant tiek į vidinę, tiek į išorinę organizacijos aplinką, būtina atlikti per artimiausią kelerių metų laikotarpį. Šie strateginiai pokyčiai remiasi I Etape identifikuota situacijos analize bei organizacijos vizija, kokia ji siekia tapti ilgalaikėje perspektyvoje, o taip pat jos veiklos prasme - misija. Tokiu būdu atrenkami svarbūs strateginiai imperatyvai ir drauge sutariama, kad šia kryptimi bus dirbama per kartu apsibrėžtą laikotarpį (dažniausiai 3 metų). Taip pat kartu nusprendžiama, kokiomis vertybėmis remiantis organizacija sieks šių strateginių tikslų.
Organizacijos struktūra yra adaptuojama atsižvelgiant į naujai suformuotą Grand strategiją, kuri atitinka organizacijos esamus pajėgumus, reaguoja į aplinką, atsižvelgiant į aiškiai apibrėžtus resursus, verslumą bei plėtrą. Strateginės sesijos metu visa vadybinė komanda, integruojama Adizes sertifikuoto eksperto, suformuoja skaidrią visos organizacijos Atsakomybių struktūrą, siekiant aiškios kiekvieno padalinio atskaitomybės už jų veiklos rezultatus. Po to parengiama Įgaliojimų struktūra (sprendimų priėmimo matrica), kuri apibrėžia iškius kiekvieno padalinio ir jo vadovo Įgaliojimus priimant tam tikrus vadybinius sprendimus.
Šio etapo metu, remiantis V Etape sukurta Atsakomybių ir Įgaliojimų struktūra, sukuriamos/adaptuojamos valdymo informacinės sistemos, užtikrinančios tiek padaliniams, tiek ir jų vadovams bei vadybininkams keliamų finansinių ir vadybinių tikslų monitoringą, matavimo rodiklius, jų korekcijas ir kita.
Šiame etape siekiama užtikrinti, kad kiekvienas organizacijos narys suprastų vykdomus sisteminius pokyčius. Tuo tikslu Adizes metodologijos taikymas ir specifika yra perduodama kliento organizacijai. Adizes Institutas apmoko ir patvirtina kritinį reikiamą organizacijos personalo kiekį, kuris toliau aiškins ir diegs Adizes pokyčių principus organizacijos viduje. Tuo siekiama užtikrinti, jog organizacija efektyviai taikytų Adizes programos etapus visuose organizacijos lygmenyse.
Šiame etape, remiantis komandiniu darbu ir naujai sukurta struktūra, peržiūrimi metiniai finansiniai bei plėtros tikslai ir uždaviniai, siekiant optimizuoti darbus ir užtikrinti maksimalią sinergiją tarp organizacijos padalinių. Šio etapo metu paruošiami planai, kurie atsiliepia padidėjusiu organizacijos našumu, siekiant maksimaliausio organizacijos efektyvumo. Šis etapas paprastai pasižymi padidėjusiu bei sparčiu poveikiu organizacijos pelningumui, kuris motyvuoja darbuotojus siekti aukštesnių veiklos rezultatų.
Šio etapo metu, įvertinus ilgalaikę organizacijos kryptį bei jos įgyvendinimo tikslumą kiekviename organizacijos vienete, suformuojama metinė organizacijos strategija, perskirstomi finansiniai ir kiti resursai, siekiant atitikti organizacijos tiek ilgalaikius, tiek ir metinius tikslus bei uždavinius. Suformuota strategija prisideda prie dabartinių siekių realizavimo bei padeda nustatyti naujas veiklos kryptis.
Šio etapo metu apjungiamos ir patikslinamos visos naujai sukurtos valdymo struktūros visuose hierarchiniuose vadybiniuose lygiuose, siekiant optimalaus jų tarpusavio darbo. Ši visuminė valdymo struktūra, apimanti skirtingus organizacijos lygius, užtikrina, kad organizacija kaip visuma nuolatos prisitaikytų prie pokyčių ir veiktų efektyviai. Šis etapas užbaigia apjungimą valdymo sistemos, kuri buvo įvesta III etape bei integruoja ją su V etape atlikta strategine struktūros pertvarka, tam, kad būtų užtikrinti pastovūs vadybinės energijos srautų mainai organizacijos hierarchinėje struktūroje, iš viršaus į apačią ir iš apačios į viršų.
Nauja organizacijos strategija, atsakomybių bei įgaliojimų struktūra, bei komandinis darbas reikalauja iš naujo įvertinti organizacijos paskatų bei atlygio sistemą, kuri turi būti nuosekli bei suderinta su naujai užsibrėžtų tikslų įgyvendinimu. Todėl šiame etape, įsivertinus visus aukščiau išvardintus aspektus bei individualius personalo motyvacinius faktorius, sukuriama nauja Motyvacinė sistema, skatinanti visą organizaciją bei jos individualius narius efektyviau siekti užsibrėžtų tikslų.